VILKÅR OG BETINGELSER
-Min lille Butikk

Oppdatert 16.07.2023

Når du bestiller en hylleplass online, inngår du samtidig en leieavtale med Min Lille Butikk Åsane AS, org.nr 931 197 576, hvor du aksepterer vilkårene og betingelsene som er oppført nedenfor. 
Avtaleparter:  

1. Min Lille Butikk Åsane AS, org.nr 931 197 576, Salhusvegen 55, 5131 NYBORG, tlf 944 38 911, email: post@minlillebutikk.no 
2. Deg som hyllekunde (ved bestilling av hylleplass online) 

HYLLEPRISER OG SALGSKOMMISJON 

Pris på leie av hylleplass og klespakker finnes på hjemmesiden vår under «Priser og hylletyper». Alle priser er inklusiv MVA.  
Min Lille Butikk formidler og selger varer på vegne av hver hyllekunde. Følgelig løper det en salgskommisjon på 19% som trekkes fra din hylleomsetning før utbetaling.  

BETALINGSFORMER 

Vi aksepterer visa, mastercard og bankaxept, både ved online booking og ved betaling i butikken.  Vi har kun kontantløs betaling.

HYLLEBESTILLING 

Bestilling av hylleplass gjøres på hjemmesiden «minlillebutikk.no». Her legger du inn personopplysninger og bankkonto for utbetaling.  
Hylleplassen/klespakken må være betalt før kommer med varene dine i butikken. Du kan leie hyller og/eller klespakker for to eller fire uker, og du kan forlenge leieperioden hvis det er ledige hyller/pakker. Min Lille Butikk forbeholder seg retten til å endre priser og vilkår ved forlengelse av leieforholdet.  

Trykk her for å komme i gang.  

VAREREGISTRERING OG -PRISING 

Alle varer må registreres online før du kommer til butikken. Dette kan du gjøre både fra din PC, smarttelefon eller nettbrett. Det er viktig å beskrive varen så godt som mulig inkludert merke, størrelse, farge, pris og eventuelle kjennetegn. For eksempel: «Hvit kjole, Hilfiger, stripete, str small, 100 kr». Varebeskrivelsen hjelper deg med å holde oversikt over hva du har solgt. Du bestemmer selv prisen på varene dine. Ta gjerne bilde av klesplagget og legg inn online. Prislapp med strekkode printes ut i butikken på selvbetjenings-PC. Her får du også utdelt papiretiketter til å klistre prislappen på. Alle varer må ha prislapp med strekkode. Kun Min Lille Butikk sine etiketter og prislapper skal benyttes.  

PRISENDRING OG RABATTMULIGHETER 

Hvis du ønsker å nedjustere prisen på en vare, gjør du det på nettet. Når du kommer til butikken, skriver du ut en ny prislapp som du fester på varen/etiketten. Husk å fjerne den gamle prislappen. Det er ikke mulighet for å streke over priser selv, da dette ikke blir registrert i kassen. Det er ikke mulig å oppjustere prisen eller endre varebeskrivelsen på en registrert vare. Da må du opprette varen på nytt online.  Barneklær og leker: Hvis du ønsker å ha salg på standen din, kan du kontakte personalet som vil registrere det i kassen. Du kan velge mellom 25% og 50% rabatt. Når rabatten er registrert, gjelder den for alle varer på hyllen din. Rabattordning er ikke mulig for voksenklær. Da må du nedjustere prisen på den enkelte vare.   

OMSETNING OG UTBETALING 

Du kan løpende følge med på salget ditt «live» på «Min Side». Vi overfører dine opptjente midler til bankkontoen din to ganger i måneden. Salg fra 01-15 utbetales den 30. samme måned, mens salg fra 16-31 utbetales den 15. den påfølgende måneden. Hvis utbetalingsdatoen ikke er en bankdag (f.eks søndag), vil pengene bli utbetalt på den nærmeste bankdagen. 

OPPSTART OG DRIFT AV HYLLEPLASSEN 

Når hylleplassen er bestilt og betalt og samtlige varer er registrert online, må hylleplassen fylles med varer fra og med første dag i leieperioden. Har du ikke levert dine varer i løpet av første leiedag, kan Min Lille Butikk fritt og uten varsel leie ut hylleplassen til andre kunder uten at du får refundert hylleleien. Du får tildelt kleshengere, størrelsesperler, papiretikett med logo og strips samt eventuelt alarmer når du kommer til butikken med varene dine. Prislapper med strekkode printes ut i butikken på selvbetjenings-PC og klistres på etiketten. Det er gratis alarm på klær og utstyr priset til 300 kr eller mer. Ellers er prisen på alarm 5 kr pr vare. Det er ditt ansvar å påse at samtlige varer har etikett med prislapp og evt alarm.  
Før du leverer varene, skal alle klær henges på kleshengere med størrelsesperler. Dette vil du også få forklart og vist av betjeningen i butikken. Voksenklær og -utstyr leveres på angitt sted. Deretter vil betjeningen plassere dem opp på hensiktsmessig sted i butikken. 
Barneklær og -leker plasserer hyllekunden selv i tildelt hylle, se også eget avsnitt om barnehyller nedenfor. 
Du har lov til å fylle på med nye varer i leieperioden etter hvert som de blir solgt. Klær og ting skal alltid være vasket og rene. Strøkne klær selger bedre enn ustrøkne. Det samme gjelder nuppefrie klær. Varer som er illeluktende, hullete, skitne eller uhygieniske vil bli avvist eller fjernet.  
Elektriske apparater skal testes før du selger dem. 
Kopivarer, tobakk og alkohol, våpen, fyrverkeri, pornografisk materiale eller annet som kan virke støtende på besøkende, er ikke tillatt. Dette gjelder også reklame med religiøst eller politisk innhold.  
Det er ikke tillatt å markedsføre eksterne varer gjennom hylleplassen uten tillatelse fra Min Lille Butikk.  

BARNEHYLLER 

I vår barneavdeling får du tildelt egen hylle. Det er viktig at denne ser ryddig og presentabel ut gjennom leieperioden. Det fører som regel til høyere omsetning. Unngå å overfylle hyllen din, men fyll heller på med varer etter hvert som varene dine blir solgt.  
Det må ikke fastmonteres ting på hyllen din. Varene skal plasseres på hyllen, ikke på gulvet foran eller ved siden av hyllen eller andre steder i butikken, uten samtykke fra betjeningen. Vareplasseringen skal ikke være til sjenanse for tilliggende hyller. F.eks. er det ikke tillatt å henge bøyler med tøy på hyllens sidestolper, da det blokkerer utsyn og adgang til nabohyllens varer. Betjeningen har mulighet til å plassere enkelte varer på egne temabord, utstillingsbord eller -stativ, hvis man mener det er salgsfremmende. Bruk gjerne kurv eller kasser til småting, leker osv. Hvis du leier flere barnehyller, kan du ikke flytte klær eller varer mellom hyllene, da dette vil føre til feilregistrering/ feil hylletilknytning. Ønsker du likevel å flytte klær mellom stands, så må du skrive ut nye prislapper.  

EIENDOMSRETT  

Hylle-/pakkeleier har ansvaret for egne eiendeler og har rett til å selge varer fra standen. Salg av upassende varer er ikke tillatt hos Min Lille Butikk. Hvis du er usikker, kan du spørre personalet. Brudd på dette vil resultere i fjerning av slike varer uten varsel. 
Vær oppmerksom på at du ikke kan selge kopivarer, tobakk og alkohol, våpen, fyrverkeri, pornografisk materiale eller annet som kan virke støtende på besøkende. Dette gjelder også reklame med religiøst eller politisk innhold. Vi har rett til å fjerne varer som ikke er tillatt eller upassende fra butikken, på én dags varsel. 
Min Lille Butikk har rett til å fjerne varer som er illeluktende, hullete, skitne eller uhygieniske uten varsel.  
Varer uten prislapp som blir funnet i butikken etter leieperioden, blir lagt i «lost and found». Det er viktig å være oppmerksom på dette hvis du merker at noen av varene dine mangler, også etter at leieperioden er over. Varene blir oppbevart i 14 dager på «lost and found» og vil deretter tilhøre Min Lille Butikk, som fritt kan donere eller selge varen. 

NÆRINGSVIRKSOMHET 

Hvis du vil leie en hylle med hensikt å drive forretning (nye produkter, egenproduserte varer o.l) må du ta direkte kontakt med Min Lille Butikk på forhånd. Du må selv rapportere riktig informasjon til skatteetaten. Det er ikke tillatt å markedsføre eksterne varer gjennom hylleplassen uten tillatelse fra Min Lille Butikk. Kjøp av slike varer skal skje i butikken, ikke online.  
Organisasjonsnummer skal oppgis til Min Lille Butikk.  

VARESIKRING OG ANSVAR 

I Min Lille Butikk gjør vi alt for å sikre varene dine best mulig. Vårt personale er særlig oppmerksom på butikktyveri og det er gratis alarm på varer som er priset over 300 kr. Butikktyveri og svindel blir anmeldt til politiet.  
Min Lille Butikk fraskriver seg ansvar for tyveri, tap, skade eller feilprising av varer.  
Min Lille Butikk er ikke ansvarlig for brann- eller vannskader, og du er selv ansvarlig for å sjekke om forsikringen din dekker eventuelle tap av løsøre i butikken. 
Fra tid til annen «forsvinner» det varer. Det oppdages som regel ved avvikling av hylleplassen. Årsaken er normalt at kundene legger fra seg varene rundt omkring i butikken, etter å ha prøvd de. Som regel dukker de opp etter noen dager eller uker. Du får epost straks vi oppdager «forsvunnede» klær og utstyr. «Forsvunnede» klær blir lagt tilbake i hylle/stativ hvis leieforholdet ditt fortsatt er aktivt.  
Varer uten prislapp blir lagt i Lost & Found, hvor de oppbevares i 14 dager. Hvis de ikke blir hentet innen dette tidsrommet, vil eiendomsretten overføres til Min Lille Butikk, som kan velge å donere eller selge dem.  

ANGRERETT OG REKLAMASJON 

Angreretten gjelder i 14 dager etter at du booker en hylleplass eller klespakke. Hvis leieperioden starter mindre enn 14 dager etter leiebekreftelse, kan du ikke benytte deg av angreretten.  Min Lille Butikk videreformidler salg mellom privatpersoner. Alle varer selges «som de er». Det er ikke mulig å bytte, returnere eller reklamere på solgte varer.  

AVVIKLING AV LEIEFORHOLD/HYLLEPLASS 

Ved leieperiodens slutt må leieren selv hente varene sine i butikken. Min Lille Butikk er ikke forpliktet til å gi varsel om leieperiodens slutt. Personalet har rett til å kontrollere varene før de tas ut av salgslokalet. Du må vise gyldig legitimasjon med bilde når du henter varene.  
Varene skal hentes innen siste dag av leieperioden (mandag-lørdag), senest to timer før stengetid. Hvis du ikke henter varene innen fristen, kan personalet fjerne dem mot et gebyr på 350 kr. Varene blir da oppbevart i butikken i én uke. Etter dette overføres eiendomsretten til Min Lille Butikk. Før du forlater butikken skal du gå gjennom kassen for kontroll og demontering av alarmer. 

Skroll til toppen